Sirkus

5 HYVÄÄ SYYTÄ HARRASTAA SIRKUSTA

1. Sirkus on monipuolinen harrastus! Taidetta ja liikuntaa samassa paketissa.

2. Sirkuksessa ei kilpailla vaan tehostetaan jokaisen luontaisia vahvuuksia, kannustetaan kehittymään, opitaan ryhmässä toimimista ja sitä, että kaikki ovat tärkeitä kokonaisuuden saavuttamiseen.

3. Sirkuksessa kehitetään voimaa, notkeutta, tasapainoa, kehonhallintaa ja koordinaatiota tasapuolisesti.

4. Sirkus on edullinen harrastus, tarvitset vain liikuntaan sopivat vaatteet. Seuralla on välineitä kaikkien harrastajien käyttöön.

5. Voit aloittaa harrastamisen minkä ikäisenä tahansa. Harjoituksissa on kannustava ja hyväksyvä ilmapiiri- kuka tahansa voi harrastaa sirkusta.

Aikuinen+lapsi sirkus sopii kaiken ikäisille vauvasta vaariin. Mukavaa ja rentoa liikuntaa koko perheelle. Aikuisen mukana voi tietysti tulla myös useampia eri ikäisiä lapsia. Yhdessä temppuillen lapsi oppii sirkustelun alkeita. Täällä saa purkaa energiaa ja harjoitella ohjeiden kuuntelemista ja noudattamista. Lapsi saa vanhemman kanssa harrastaessaan rohkeutta ja varmuutta sirkustunnilla toimimiseen itsenäisiä harrastustunteja varten.

Sirkus 1 Koululaisille tarkoitettu sirkus ryhmä, jossa lapset pärjäävät jo ilman vanhempiensa läsnäoloa. Lapsella tulee olla kohtuullinen kyky keskittyä kuuntelemaan ohjeita ja odottamaan vuoroa sekä kohtalaiset taidot ryhmässä toimimiseen. Opettelemme sirkuksen perustekniikoita, kasvatamme lajin vaatimaa voimaa, notkeutta, ketteryyttä ja koordinaatiota unohtamatta hauskanpitoa.

Sirkus 2 Osaat jo kärrynpyörän, päällä seisonnan, käsillä seisonnan ja harjoittelet puolivolttia. Perustekniikoiden lisäksi kasvatetaan lajin vaatimaa voimaa, notkeutta, ketteryyttä ja koordinaatiota. Temppuillaan ja pidetään hauskaa, harjoitellaan esityksiä ja esiinnytään välillä kivoissa tapahtumissa. Ryhmä on suunnattu jo pidempään sirkusta harrastaneille.

Sirkus 3 Osaat ja harjoittelet erilaisia voltteja, sinulla on riittävä voimataso ja koordinaatio vaativampaan ryhmäakrobatiaan. Akrobatiaharjoitteiden lisäksi tässä ryhmässä voi keskittyä myös omaan sirkuslajiin. Ryhmä esiintyy erilaisissa tapahtumissa paikkakunnalla ja lähiseudulla, Nuorisosirkusliiton festareilla sekä Voimisteluliiton tapahtumissa.